lördag 30 juni 2012

Mei

Jag håller på att flytta igen o allt är ett enda kaos hemma, men för att edes få ett litet avbrott i flytten tänkte jag blogga lite. Jag har aldrig tidigare varit med i någon garnklubb, men när Villavyyhti (det har säkert redan blivit klart här i min blogg att det är min favoritaffär för tillfället) annonserade om en vårig sockklubb så kunde jag inte motstå frestelsen. Till klubben hörde det tre sändelser med var sitt sockmönster och garn och här är den första delen, som kom till påsken.


Både garnet och mönstret är Handus, dvs. Handu har färgat garnet enkom för klubben och designat mönstret enkom för klubben. Man kunde alltså välja mellan tre färger och jag valde rosa. Garnet känns nästan som bomull, men består av British falkland och bambu. Mönstret var fyndigt enkelt och super att sticka så här under fotbolls-EM. Btw så är jag en ivrig fotbollsentusiast och Italien hör till mina favoriter.


Mönstret hade två alternativ för tårna - ett vanligt och ett lite annorlunda. Jag valde det senare.


En ole aiemmin osallistunut mihinkään lanka- tai kuituklubiin, mutta kiusaus oli aivan liian suuri, kun Villavyyhti keväällä julkaisi keväisen sukkaseuransa. Hups, ja olin tilannut seuran ja värivalintanani oli pinkistä, vihreästä ja sinisestä tietenkin se pinkki. Ensimmäisessä lähetyksessä tulikin sitten Handun värjäämää lankaa ja Handun suunnittelema sukkaohje. Lanka tuntuu sormissani lähes puuvillalta, mutta koostumus on kuitenkin lähinnä British falklandia ja hieman bambua. Ohjekin oli oikein sopiva näin jalkapallon EM-kisojen aikana. Ohjeessa oli myös kaksi vaihtoehtoa sukan kärjelle. Valitsin sen erilaisen ja hauskemman version.


Projektinfo:
Mönster: Mei by Ilona Korhonen (Handu)
Garn: Handun keväisen sukkaseuran spesiaali 80% British Falkland, 20% bamdu, åtgång 64 gram
Stickor: 2,25 mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar