tisdag 25 juni 2013

Saltkråkan

Varma sockor med vackra flätor är något av det bästa jag vet. Detta nätta mönster är dessutom gratis på Ullaneules sidor på finska och på ravelry på engelska. Sockskaften blir väldigt långa om man stickar dem precis så som mönstret säger och därför valde jag att sticka dem lite kortare då jag har ganska tjocka vader och jag ändå vill ha bekväma sockor. Annars följde jag mönstret till punkt och pricka och jag älskar mina nya skäri-inspirerade sockor.
 

Rakastan lämpimiä palmikkosukkia ja tämä ohje vei mennessään. Parasta tässä kuitenkin on se tosiasia, että ohje on täysin ilmainen ja se löytyy suomenkielisenä Ullaneuleesta ja englanninkielisenä ravelrystä. Neuloin muuten täysin ohjeen mukaisesti, mutta lyhensin hiukan varsia, koska pelkäsin, että sukat eivät muuten mahdu paksuihin pohkeihiini. Olen erittäin tyytyväinen uusiin saaristolaissukkiini.


Projektinfo:
Mönster: Saltkråkan by Elina Norros, Ullaneule, ravelry
Garn: Novita 7 veljestä, åtgång 107 gram, storlek 37
Stickor: 3,5 mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar